DISSABTE ENOTURÃSTIC A CAN BAS DOMINI VINÃCOLA
Un matà de tardor on la pluja va fer acte de presència al Penedès, vam visitar el celler “Can Bas Domini VinÃcola”, propietat d’ en Pere Ventura. Ens va donar la benvinguda la Mireia, la seva esposa, i allà mateix van començar les explicacions sobre la història de la finca Can Bas. Uns coneixements que ens remunten a una finca d’unes 423 hectà rees, amb més de vint generacions de viticultors, on l’antiga Via Augusta passava per davant de la Masia. Ens trobem en un indret privilegiat del Penedès, on el pas de la historia i la cultura es fa palesa en tot moment.
No plou,malgrat portar tots un paraigua a mà , gentilesa de la casa. Ens desplacem per la vinya fins arribar a l’esplanada de l’església romà nica Sant Joan de Salerm, una ermita del segle X coronada per una creu grega enquadrada dins d’una figura romboïdal. Aquesta s’ha transformat en el sÃmbol del celler. Son moments que et fan viure l’esperit del projecte de Can Bas, treball, esforç, experiència i molta il·lusió. La Mireia,molt amable i simpà tica amb nosaltres, és uns reflexe d’ aquests valors, de la mateixa manera que la Marta , l’enòloga, que ens va acompanyar durant la visita .La Marta ens va acompanyar i ens va donar totes les explicacions envers la el·laboració del vins. Unes instal·lacions molt maques i vam posar especials atenció a la fermentació amb gerres de terrissa d’ una part dels vins blancs que elaboren.
I parlant de vins, val a dir que els vam poder catar tots. Vam començar amb un agraït esmorzar acompanyat de la gama de “L’Era”: un Xarel·lo 2015, un Chardonnay i un negre Cabernet i Merlot. Vins joves, expressius, aromà tics amb un pas en boca suau i molt agradable.
A la sala de tastos vam poder degustar:
-“La Creu”, un Sauvignon blanc excel·lent, molt ric en matisos aromà tics i un pas en boca intens.
-“La Romana”, un blanc molt interessant, coupage de xarel·lo i chardonnay, de vinyes velles de poca producció i que després del seu pas en bótes i à mfores de terrissa dona un vi d’un grog transparent on en nas trobem les notes de fusta i en boca un gust agradable i persistent.
-“La Capella”, un vi on el Cabernet i el Syrah després d’un envelliment de 12 mesos ens dona un color cirera amb uns aromes d’espècies i un gran equilibri en el seu pas per boca.
-“Monreal”, aquà ens trobem davant un vi amb una gran personalitat, monovarietal 100% Cabernet, un pas per barriques noves de roure francès durant 18 mesos, li donen una complexitat i carà cter on les notes balsà miques, de fumats i especies fan que sigui un vi que no vols que s’acabi.
Una vegada més L’ Acadèmia Tastavins ha tingut l’honor de ser rebuda per un dels celles amb més projecció que actualment hi ha al Penedès. Grà cies Mireia, grà cies Marta, ha estat un plaer compartir aquest moments a casa vostra. El vostre entusiasme ens ajuda a seguir amb més empenta la nostra tasca com a difusors i defensors del Penedès i del seu vins i caves. Sempre amb vosaltres. Grà cies Pere!