Carregant esdeveniments
  • Aquest esdeveniment ja s'ha celebrat.

Tast d’escumosos amb formatges blaus

Preu: 19,00€
( 24,00€ no socis )
DESCRIPCIÓ:

Maridarem alguns dels més representatius escumosos del Penedès, tant caves com Clàssics Penedès, entre d’altres:

Escumós Joan Milà, de Celler Mas Comptal

Cava Blanc de Noirs 2011 de Juvé i Camps

Cava “Tresor” brut nature de Pere Ventura

i amb una degustació exclusiva de formatges blaus Xerigots.

El tret distintiu dels formatges blaus són les vetes blaves del seu interior. I saps perquè? Doncs és degut a la sembra del “Penicilinium Roqueforti†a la quallada, la part caseosa i greixosa de la llet.

Xerigots te una gama molt àmplia de Formatges blaus. Aquesta selecció ens representa els diferents tipus de pasta, tova o més curada i ens mostra la varietat de matisos que li dóna el blau. En aquest tast, viatjarem per Catalunya, Astúries i França, a través de la nostra selecció de forimatges:

Saint Agur: Aquest formatge ens permet començar a iniciar-nos a la varietat de blaus. És una peça de 2kgrs i de curta maduració. De la regió volcànica de  l’Auvernia rica en pastures tot l’any amb llet pasteuritzada de vaca i una textura semidura. En boca obtenim cremositat i ans allibera sabors mantecosos. De seguida comencem a trobar el sabor en essència del “Roqueforti†i ens persisteix al paladar durant una bona estona. 

Rochevaron Montbriac: EÅ› un dels formatges blaus més interessants que hi ha. De pasta tova amb floridura blava, i pell natural amb cendra. Maduració durant un mínim de 60 dies en coves naturals. És el resultat d’un experiment exitós que combina vetes de floridura blaves amb un formatge suau i cremós típicament francès. S’elabora injectant la bacteria “Penicillium roqueforti” a la deliciosa i cremosa pasta tipus Brie. Se’l reconeix fàcilment per la seva pell de cendra lleugerament blava i la pasta de color marfil amb un lleuger perfum, suau i delicada. 

Blau del Net: Aquest formatge està elaborat al Palau d’Aglesola. Amb llet d’ovella i un procés totalment artesanal han aconseguit aquesta filigrana. Te una maduració de dos mesos. Te una textura lleugerament trencadissa i en boca és cremós i penetrant. Les vetes de blau són lleugeres però li donen personalitat. Aquest formatge va tenir el World Cheese Awards de Broze en formatges blaus.

Blue de Chevre Fermier: Formatge força exclusiu ja que és poc habitual trobar un formatge blau de pasta tova de cabra com aquest. Elaborat a la Vall del Loire, el “penicilium roqueforti†és, en aquest cas, més subtil que en altres formatges blaus, però la maduració amb cendra li aporta un toc de rusticitat.

DATES:

Divendres, 10 de juliol de 2015, 20.30 hores

PREU:

19€ (no socis: 24€)

 

 

QUAN:
10/07/2015
20:30h - 22:00h

ON:
Espai Penedès
Muntaner, 21
08011 Barcelona