La Taverna  de VINSEUM, 30 de gener.

Jaume Gramona va comentar la seva trajectòria, acompanyat per la periodista Eva Vicens, directora dels Premis Vinari., i amb la participació d’uns 25 contertulians. Va recordar els orígens de la familia com a elaboradors de vi base i de cava.Va destacar la seva estada a la Universitat de Borgonya i les persones que l’han influenciat, començant pel seu pare, Jaume Gramona. Va detallar el treball curós i persistent per elaborar uns vins personals i que trasmeten l’essència de la vinya i el respecte cap a ella. Molt interessant l’explicació del per què de la biodinàmica i com hi ha arribat. La presència del seu fil,  Roc Gramona va aportar el compromís amb seguir el camí traçat.

El Jaume també va fer un reconeixement per la feina que fa i s’ha fet a l’Acadèmia Tastavins Penedès, i l’orgull que sent pel Penedès.

El paper del Jaume com a President de l’Institut del Cava i Vocal del Consell Regulador del Cava manifesten la seva implicació amb el territori i el compromís  a fer un Penedès sostenible i saludable.

Articles relacionats