DISSABTES ENOTURĂSTICS: CAROL VALLĂS
Els Tastavins Penedès reprenem els Dissabtes EnoturĂstics visitant els Cellers Carol Vallès, una empresa familiar al terme municipal de Subirats, desprĂŠs del parèntesis estiuenc. Situada en ple cor del Penedès, els Cellers Carol Vallès compten amb 15 hecĂ rees de vinyes propies i una producciĂł dâunes 40.000 ampolles de Cava Reserva i Gran Reserva dâagricultura ecològica; un exponent del treball i lâesforç dâaquesta famĂlia.
Envoltada per les vinyes de la propietat, hi ha la Masia on sâorganitza la visita al petit celler on reposen les ampolles de cava per la seva criança. En tot moment vam ser atesos dâuna forma molt cordial per lâAlbert i en Nil, responsables de la part tècnica i les visites al celler respectivament. En aquest bucòlic espai, van donar inici a unes explicacions que no van parar al llarg del matĂ. Hi havia interès en conèixer els caves elaborats per Carol Vallès i ni lâAlbert ni en Nil ens van decebre.
Mentre disfrutĂ vem d’un esmorzar el pati de la masia, l’Albert ens anava obrint diferents ampolles de cava. Vam provar, en primĂcia, el Rosat de Pinot Noir, dues ampolles agafades del mateix pupitre. Malgrat que no tenien la temperatura adient, ja ens van senyalar la gran qualitat del producte amb els seus tons nets i atractius. Va seguir el “Reserva Millenium de Parallada i Faura”, un cava de cupatge tradicional, fresc, per veure a tothora. Un “Gran Reserva 2012 Guillem Carol” el va seguir, un cava d’extraordinari buquet que va anar collir comentaris elogiosos per part dels visitants. Un cupatge de Chardonnay i Pinot Noir era el segĂźent cava, elegant i de gran personalitat.
I, per acabar, la joia. Un cava que ha merescut diversos reconeixements per la seva gran qualitat: el “Gran Reserva Familiar” 2008. Els aromes de llarga criança i un pas en boca espectacular fan d’ell un cava Ăşnic.
Una foto del grup va donar per acabada la visita del matĂ que ens havien fet passar l’Albert i el Nil amb satisfacciĂł per part de l’Acadèmia Tastavins.
Volem fer un agraĂŻment a la famĂlia Carol Vallès per haver-nos obert les portes de casa seva.